Case Study

Take and GO! Sklep przyszłości. Interaktywne doświadczenie marki.

strategia marki, projektowanie marki, projektowanie i wdrożenie komunikacji marki, konsultacje, architektura wnętrz, projektowanie mebli, projektowanie oświetlenia, nadzór artystyczny, nadzór realizacyjny

 
 
 

Take and GO! (2019)

Na początku 2019 roku zgłosiła się do nas poznańska firma Surge Cloud, która miała ambicję zrewolucjonizowania handlu stacjonarnego z użyciem opracowanej przez siebie technologii.

By ten plan zrealizować należało stworzyć markę, która będzie odzwierciedleniem nowoczesnego, mobilnego i dynamicznego myślenia o tym, czym może być sieć sklepów typu convenience.

Zadaniem naszego studia było zaprojektowanie standardu wnętrza sklepu, identyfikacji wizualnej oraz komunikacji marki.

 
 

#weźicześć

Take and GO! Najprostszy z możliwych sposobów na zrobienie szybkich zakupów – wchodzisz, zdejmujesz z półki produkty, których potrzebujesz i możesz ruszać dalej! Sklep oferuje użytkownikom oryginalne napoje oraz przekąski, produkty drogeryjne i całą gamę dań własnych takich jak: kawa, kanapki czy gotowe posiłki.

Identyfikacja wizualna marki opowiada nie tylko jak, ale też co, możesz kupić w sklepach przyszłości. Sam logotyp jest już żywą formą, która zmienia się w zależności od potrzeb użytkownika.

 
 
 

3, 2, 1 start!

Po zaprojektowaniu systemu identyfikacji wizualnej stworzyliśmy aplikację mobilną, która jest kluczem do samodzielnego otworzenia sklepu przez każdego użytkownika. Następnie nadszedł czas na przygotowanie pierwszej odsłony kampanii wprowadzającej markę na polski rynek.

Innowacyjny projekt wymaga nowoczesnej komunikacji, dlatego w kampanii
Take and GO! położyliśmy nacisk na kanały online z wykorzystaniem narzędzi takich jak: landing page, media społecznościowe, newslettery i Google Ads. Przygotowaliśmy także animacje, które wyświetlane były w kinach, tuż przed seansami filmowymi.

Dodatkowo ze względu na swój lokalny i miejski charakter komunikacja wspierana była kanałami offline: wielkoformatowymi nośnikami zlokalizowanymi
w pobliżu sklepu, reklamą w komunikacji miejskiej oraz szeregiem eventów.

 
 
 
 

Poznajmy się!

Najważniejszym segmentem komunikacji marki Take and GO! były informacje kierowane do użytkownika w samym sklepie. Treści na nośnikach wewnętrznych prezentowały ofertę produktową lub promocyjną, umacniały świadomość mechanizmu działania sklepu oraz budowały zaufanie do nowo powstałej marki.

Dodatkowym założeniem było stworzenie naturalnej interakcji sklepu z Klientem. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej technologii dystrybucji treści mogliśmy reagować na to, co dzieje się na zewnątrz np. na ekranach rozlokowanych w strategicznych miejscach sklepu, w zależności od aktualnych warunków pogodowych rekomendować odpowiednio dobrane produkty.

Istniała również możliwość powiadamiania konsumentów w czasie rzeczywistym o dostępności lub przecenach ich ulubionych artykułów.

 
 

Dla testerów i kinomanów.

Częścią kampanii był dedykowany landing page, swoisty manifest marki zapraszający użytkowników do testowania funkcjonalności sklepu. Przygotowaliśmy także dwie odsłony teaser’owej animacji, która wraz ze startem kampanii wyświetlana była w kinach.

 

Zakupy od nowa.

 

Projekt sklepu marki Take and GO! to rezultat prac zespołu Bidermann+Wide oraz researcherów, testerów i technologów z firmy Surge Cloud.

W pierwszej fazie procesu projektowego koncepcja sklepu zakładała stworzenie kompletnej i autonomicznej przestrzeni, która w mobilnej formie będzie możliwa do zainstalowania w różnych punktach miasta. Projektanci uwzględnili jednak alternatywny scenariusz, czyli możliwość implementacji standardu wnętrza sklepu w formie stacjonarnej, we wcześniej wybranej i wskazanej lokalizacji.

 
 

#bezkas
#bezgodzinotwarcia
#bezobsługi

 

Wnętrze sklepu Take and GO! zaprojektowaliśmy w sposób umożliwiający efektywną i efektowną ekspozycję zarówno oferty produktowej jak i komunikacji skierowanej do konsumenta. Czarno-białe wnętrze utrzymane w nowoczesnym, miejskim i interaktywnym charakterze, stało się doskonałym tłem dla tego, co marka oferuje swoim klientom.

Ze względu na specyfikę modelu zakupowego w sklepie nie zainstalowano standardowych kas, a jedynie punkt płatniczy, w którym użytkownik może sprawdzić czy transakcja przebiegła w poprawny sposób.

Kierunek poruszania się po sklepie, czytelnie wydzielone przestrzenie (zakupowa, płatnicza, kawowa, a nawet wypoczynkowa) tworzą doświadczenie, którego Klient nie znajdzie w innych punktach handlowych.

 
 
 

Sklep wyposażono w komplet ekranów, z sufitowym ekranem na czele, by wyświetlane treści mogły być personalizowane i dedykowane konkretnej ofercie specjalnej, danej porze dnia a nawet wybranemu klientowi.

Take and GO! to retail w świeżym i współczesnym wydaniu. To także sprzedaż świadoma, wspierana narzędziami i możliwościami technologicznymi, które dzisiejszy konsument doskonale zna.

Dziś to my, Klienci decydujemy o tym kiedy i jak chcemy robić zakupy. Take and GO! doskonale to rozumie i odpowiada na te potrzeby. Sklep możesz otworzyć wtedy, kiedy go potrzebujesz, ale jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku.

#futureshop

Realizacja


Zespół projektowy

Head of Interior Design
Maciej Bidermann

Interior Design
Paulina Filipiak

Creative Direction / Brand Design
Szymon Skrzypczak

Brand Strategy / Brand Consulting
Norbert Piotrowski

Copywriting / Naming
Natalia Glesmann

Digital / Motion Design
Paweł Drętkiewicz

Mobile App / UX / UI Design
Michał Korwin

Project Management / Administration
Paulina Bartkowiak


Klient

Take and GO!
Marcin Dąbrowski
Łukasz Parafianowicz
Jacek Spychała
Cezary Lachowicz
Anna Borkowska
Anna Krasnowska


Partnerzy

Generalny wykonawca
Homergy

Produkcja
Ondre
Kruger Plus

Fotografia
Przemek Turlej
Rebel Studio